Kelionė į Stokholmą

Mūsų viena iš pagrindinio prizo – kelionės su Tallink laimėtoja Laura Povilaitytė aprašė ir pasidalino savo įspūdžiais iš Stokholmo. Paskaitykite, ir visiems linkime sėkmės kitais metais!

Lapkričio 21 dieną vyko nacionalinio kūrybinių dailės darbų konkurso „Piešiam 2016“ finalas. Šių metų konkurso tema buvo „Tautinis kostiumas“, tad su sese nusprendėme jame sudalyvauti. Po 2 savaičių paaiškėjo po 10 laimingųjų iš kiekvienos amžiaus grupės, kurie buvo kviečiami atvykti į finalą Vilniaus rotušėje. Buvome labai laimingos, kad į finalą patekome abi, Gražiškių gimnazijos gimnazistės,  ir turėsime varžytis skirtingose amžiaus grupėse – Deimantė III grupėje (11-14 metų) I kl., o aš – IV grupėje (15-18 metų) II kl.
Finale buvo duota nauja tema – tautiniai ornamentai, jai atlikti buvo skirta tik 1,5 val. ant A3 formato lapo. Išgirdusi temą labai nustebau – neįsivaizdavau, ką galėčiau nupiešti būdama jauniausia savo amžiaus grupėje, todėl, nieko nelaukdama, pradėjau piešti tai, kas tik šovė į galvą. Bandžiau perteikti gamtos elementus persipinančius į tautinius raštus, naudodama kontrastingas spalvas – juodą ir baltą. Visą darbų atlikimą stebėjo komisijos nariai, o vienas iš jų stabtelėjo prie mano darbo ir pagyrė, kad piešinys labai originalus ir išskirtinis.
Kol komisija rinko nugalėtojus, galėjome apžiūrėti eksponuojamus Simono Skrabulio tapybos darbus, pasigrožėti vaikų tautiniais šokiais.

Laura ir jos finalinis darbas

Visi dalyviai buvo kviečiami ant scenos, jiems buvo įteikiama po krepšį piešimo priemonių, tada paskelbiami kiekvienos amžiaus grupės nugalėtojai. Labai nustebau ir negalėjau patikėti, kad tapau nugalėtoja, užplūdo neapsakomi jausmai, kad aš, būdama savamokslė, sugebėjau užimti 1 vietą Respublikoje, nors labiau mėgstu vėlimą, negu piešimą. Gavau diplomą, UAB „Biuro pasaulis“ įsteigtus prizus ir svarbiausias iš jų – kruizinė kelionė 4 asmenims maršrutu Ryga – Stokholmas – Ryga. Tai buvo kaip gimtadienio dovana, kuris buvo lygiai už savaitės – 28d. O štai sesei Deimantei iki 1 vietos pritrūko tik 1 komisijos balso, todėl buvo apmaudu, tačiau iš kitos pusės – labai apsidžiaugėme, kad galėsime kartu vykti į kelionę.

Stokholme, rotušėje (iš kairės: Laura, Deimantė, Tautvydas, mokytoja V. Brazauskienė)

Išsvajota kelionė prasidėjo lapkričio 30 dieną. Į ją vykau aš, sesė, brolis ir vyr. dailės ir muzikos mokytoja Vilma Brazauskienė. Iš pradžių nuvažiavome į Latvijos jūrų uostą, įlipome į kruizinį laivą „Isabelle“ ir net 16 valandų plaukėme į Švedijos sostinę Stokholmą. Tuo metu vaikštinėjome laive, grožėjomės prabanga, naudingai apsipirkome laivo parduotuvėse, mėgavomės gardžiais patiekalais kavinėse ir restoranuose, gaiviaisiais gėrimais baruose ir pramogine programa iki paryčių. Vakarinėje programoje vyko loterija, kurioje buvo galima laimėti vertingų prizų. Vienas nepažįstamas vaikinas laimėjo didelį pliušinį žaislą Minnie Mouse ir jį padovanojo man ir sesei. Pusryčius valgėme prie švediško stalo, todėl galėjome išbandyti ir šią savitarnos formą. Vienas ryškiausių prisiminimų yra buvimas denyje, stebint nerimstančią jūrą ir naktinį dangų. Ypač patiko šcherinis krantas – visos Švedijos salos ir salelės, kurios yra labai savitos ir užburiančios.
Atvykę į Stokholmą užsisakėme gido paslaugas ir autobusu apvažiavome šį miestą.

Rotušės vidiniame kieme (kairėje Laura, dešinėje Deimantė)

Didelį įspūdį paliko skulptūros, aukšti pastatai, miesto prabanga ir dydis, panorama, ežerai, senamiestis, miesto rotušė. Eidama senamiesčiu, rankose nešiausi padovanotą pliušinį žaislą ir žmogus, persirengęs Mickey Mouse personažu, pakvietė mus nusifotografuoti.

Stokholmo senamiestis, nuotrauka su Mickey Mouse personažu (Laura kairėje su meškučiu, o Deimantė dešinėje)

Tai buvo labai smagu. Norėjosi pabūti ilgiau ir labiau susipažinti su miestu, bet, deja, reikėjo sugrįžti į uostą.

Kruizinio laivo denyje (iš kairės: Laura, Deimantė, mokytoja V. Brazauskienė, brolis Tautvydas)

Plaukiant atgal į Rygą galėjome pasimėgauti vakaro programa ir iš Jungtinės Karalystės atvykusių „Jammy shows“ pasirodymais bei jų aprangos puošnumu. Kelionę užbaigėme denyje stebėdami artėjančią Rygą.

Viską apibendrinant, norėtume pasakyti, kad darbai, į kuriuos įdedi dalelę savęs įgauna prasmę ir tiek kelionės, tiek laimėjimai išlieka ilgam ir skatina tobulėti bei niekada nesustoti. Žinoma, esame labai dėkingi vyr. dailės ir muzikos mokytojai V. Brazauskienei už kartu nuostabiai įprasmintą laiką.